2010. november 28., vasárnap

Összegzés és tervek

Arra gondoltam, jól jönne egy summázása az elmúlt egy évnek, már csak amiatt is hogy ha később visszaolvasom majd az irományaim, lehessen hasonlítani. Nézzük mi is történt 2010-ben.

Év elején kitűztem hogy mind az öt bajnokságot kipróbálom, ez sikerült is. A nappali OB-val pont két év telt el hogy elkezdtem a tájfutást, méghozzá pechemre egy elég erős F35-ös kategóriába. Nem nagyon sikerült még felnőni a feladathoz, a mezőny végén kullogok, idén az összetett eredményem a 10. lett, a 11 értékelt versenyzőből. Bajnokságonkénti bontásban így néz ki a dolog:


A HOB nagyon betett, előtte életemben egyszer futottam csak 20km-t. Az éjszakain jól ment a tájékozódás, de erőnek híján voltam. A KOB-on a 36 fokos hőség betett, majdnem fel is adtam a kimerültség miatt. A sprintet csúnyán elrontottam - agyban nem voltam ott. Az ONEB-re betegen érkeztem, de szintén inkább a helyes döntések hiánya vitte el az "A" döntőt.

A teljes évben a bajnokságokon kívül 16 belföldi és egy külföldi versenyen fordultam meg, összesen 25 versenynappal. Ezen kívül még 13 darab 3sz versenyen is koptattam a futócipőmet. 

2011-ben is szeretnék ott lenni mind az öt bajnokságon, természetesen jobb eredményeket elérve mint eddig. Talán a tájfutásban eltöltött idő segít több tapasztalatot gyűjteni, ezzel pedig jobban boldogulok majd a versenyeken - már ami az agymunkát illeti. A fizikum pedig - nos, az első 35 évem túrázással és kerékpározással ment el, nehéz átállni a futómozgásra, de azért szép lassan belerázódom, igyekszem tenni is érte. Már készül a HOB-ra az edzéstervem, ami azt hiszem hogy a legfontosabb, úgy gondolom utána már szinten tartanak a többi versenyek.

Eleinte úgy voltam vele, hogy mindenképp szeretnék elmenni a WMOC-ra. Már majdnem le is adtam az előnevezést most a kedvezményes időszakban, de aztán hirtelen meggondoltam magam. Egyrészt kicsit megijedtem, hogy vajon ott-e a helyem ilyen felkészültséggel egy világversenyen. Másrészt nézegettem a költségeket és a programot, és mindezen tényezők együttes értékelése alapján úgy döntöttem, inkább a Hungária Kupa az a verseny, amin szívesen ott lennék, és kipróbálnám, milyen 5 napon keresztül folyamatosan futni. Megszerettem az alföldi terepeket, és Matyiék rendezésében is biztos vagyok hogy jó lesz.

Most pedig jön a téli álom, tartós ébrenléttel.

Bookmark and Share

2 megjegyzés:

  1. Csak így tovább, jól csinálod.
    Azért a futóedzésekkel ne állj le tavaszig! :)

    VálaszTörlés
  2. Nem-nem, semmiképp, azért előfordulok majd itt-ott :)

    VálaszTörlés

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.