2009. június 20., szombat

KOB 2009 - az első sikeresen teljesített OB-m

A HOB és az éjszaki szóba sem jöhetett, a ROB-ot pedig elbaltáztam, így aztán nagy bizakodással indultam Pusztamarótra a KOB-ra. Összességében jól sikerült, sőt, szinte biztos hogy ez lesz az "én műfajom".

Az időjárás sok jóval nem kecsegtetett, a selejtezőt mégis megúsztuk egy csepp eső nélkül. A várakozásoknak megfelelően egy technikailag könnyű pályát kaptunk, így ismét a sebesség volt a megha
tározó. A 16 pontos, 4.8 km-es pályát 38 perc alatt futottam, ilyen jó tempót még nem sikerült futnom. Sajnos a végére 40mp-cel csúsztam le az "A" döntőről :( a hatos pontra felé menet volt egy csúnya kavarásom, az 3 percet elvitt. A 11-es pontnál találkoztam egy sráccal aki szintén az én kategóriámban futott, próbáltam felvenni a tempóját át a nagy réten, de nem ment. A 13. pontot még együtt dugtuk, aztán eltűnt, egy perccel ért be előbb mint én. Persze ott már elég zsibbadt volt az összes lábam. De azért negyven másodperc még bennem lehetett volna. No mindegy. Így esett.

A 7-8 átmenetemre "büszke vagyok", általában mindenki délről került az úton, és merészem bevágtam a ligetesbe, de nem bántam meg, bár volt magas fű, de voltak ösvények, és szerintem egészen jól haladtam (saját tempómhoz képest). Még szebb lehetett volna, a ha a bányától nem ijedek meg, és felülrőv ivelem.





A döntőig amúgy is rengeteg pihenő idő lett volna, de mikor kiderült hogy 113-ra megyek, majdnem felvágtam az ereim. Közben az eső is eleredt, és 60-tól ugye a rajtkarantén ... aztán tényleg az utolsó pillanatban a végső elkeseredésem előtt bemondták: a rendezőség az időjárásra való tekintettel eltörölte a rajtkarantént :) hurrá! Hihetetlen lelkesedést kaptam ettől a hírtől.

A rajtba indulásomkor épp erős zuhogóra váltott az eső, de hát ez van, gondoltam egyszer mindent ki kell próbálni, az esőben futást is (csoda hogy a 8 hónap alatt eddig ezt megúsztam). Jól felöltöztem, és elkezdtem kikocogni a rajtba. Mire odaértem, már nagyjából teljesen el is áztam, de furcsa módon abszolút nem ment el a kedvem a futástól.

Az indulás után még ízlelgettem milyen is az esőben futás: furcsa volt a fólia a térképen, furcsa volt a nagyon csúszós talaj, és persze hogy esett az eső, az is. Az egyes felé m
enet kicsit mellé is néztem a térképet, de nem volt vészes. Aztán utána nagy megtorpanás következett. Mentem én volna a kettesre (de hát durván nagyon sáros volt minden, el is csúsztam párszor, szóval leginkább csak sétálva ment a dolog. És ez még a hármasra is igaz volt. A kiszintezés már jól ment, és a négyestől aztán meglódultam. Bónusz nehezítésként a 4-6 pontok között szép kis köd várt rám :) A 7-11 közötti négy átmenetem viszont nagyon könnyű (szerencsés) volt, mindig csak egy völgyet kellett arrébugranom :) köszi a pályakitűzőnek!

A végén aztán, a sok hibátlan pontfogás után, a 12. és a 13. egy kicsit mellésikeredett, de csak 10-20 másodpercekkel. A befutóba pedig nyargaltam ahogy tudtam. Az időm sajnos nem lett túl jó, nem kockáztattam a sáros csúszós köves terepen, így közepes tempóval, a selejtezőnél sokkal rosszabb átlagot hozva 42 perc alatt futottam be a 4km-es pályáról. Ez a "B" döntő 7 célba érkezőjéből a 2. helyre volt elég. Sajnálom az elszalasztott "A" döntőt, de mindenesetre nagyon jó volt Pusztamaróton! :)

Sosem futottam még esőben, és eléggé féltem tőle, de meglepően jó volt :) miután már eláztam, tényleg olyan volt, mint bármikor máskor (száraz időben), abszolút tudtam függetleníteni. Csak a csúszásra kellett figyelni. A vége felé már tocsogott a víz a cipőmben, de ez is inkább csak vicces volt mint bosszantó :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.