2009. március 21., szombat

Mecsek Kupa 2009 - 1.nap

Nagy nekikészülődés előzte meg a versenyt, főleg mentálisan részemről, mivel a töbrös és szintes terep (még) nem a fő erősségem. A pályahosszak alapján az F21BR-re esett a választásom, bár szívesen futottam volna F35-ben, de vasárnap képtelen lettem volna 10km körüli teljesítményre. Majd jövőre.

A pálya jó rövid volt, 3,5km 10 ponttal. Azt a veszélyt éreztem, hogy itt a legkisebb hiba is súlyos hátralépést jelent az eredményben, hiszen nincs hol és mikor lehetőség korrigálni. A kapott jó tanácsot megfogadtam: gyakran néztem a tájolót, főleg kifutásoknál.

A 3. pontig minden szépen ment, a 4-es felé menet történt a baj. A műútról még tervek szerint a letörésnél léptem le, a két töbör között akartam elhúzni, majd a susnyát kerülni és mögött meglátni a pontot. Eggyel jobbra mentem, és a susnyát is jobbra láttam, így az útig húztam, persze ott nagyon nem értettem hol vagyok, és sokat kellett törpölnöm, hogyan is tovább, illetve már előtte is elég bambán (de legfőképp lassan) mentem. Hát ez sajnos 4 perc volt :(


Az ötös sem adta magát rögtön, főleg mert egy iszonyat tüskés izén kezdtem el magam kiverekedni a pontról, plusz eléggé balra húztam, így itt is felszedtem másfél percet. A hatosnál nem bíztam eléggé magamban, pedig a terv jó volt, hogy a műút és az ösvény villájából húzok fel egy kis nyitással, de nem éreztem a távolságot, és már a lenti gödörre azt hittem hogy a pont. Itt is elment fél vagy egy percem.

A többi pontoknál már nem volt nagy probléma, a nyolcas után őrült futásba kezdtem a lejtőn, hátha behozok valamit :) jó, persze tudom, nem a végén kell kapkodni hanem folyamatosan észnél lenni. A befutót is lóhalálában teljesítettem, a vége 35perc lett, épp egy kicsit a 10perces átlag alatt.


Ez a 14. helyre volt elég a 26 indulóból. Kb. 6 perc maradt a pályában (4-5-6 pontok), de 1 perccel is három helyet ugorhattam volna előre. Na sebaj, gondoltam, majd holnap szépítek.

Tapasztalat: alapvetően csak a 4-es pont miatt szidtam magam, illetve azt vettem észre, mintha kicsit (vagy nem is kicsit?) jobbra húznék, ezt majd megvizsgálom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.