2012. szeptember 16., vasárnap

MTBO Biatorbágy kupa - egy átmentet diadala

A tájbringa versenyek, és az azon résztvevő versenyzők száma messze alulmarad a hagyományos tájfutásétól, pedig remek ez a sport - igaz a technikai oldala (magabiztos hegyikerékpár tudás + strapabíró kerékpár) sokakat elriaszt. Pedig itt jobban labdába rúghat akár az is, aki erős ugyan de kevésbé jól tájékozódik.

Kevésszer jelenek meg tájbringa versenyeken, a CSTSZ-re is keveset járok, de ez a biatorbágyi kis futam abszolút kapóra jött. Közel is van, és a terep/táv sem volt eget rengető. Mivel az elit pálya durván sok lett volna nekem, egyértelmű választás volt a 21B kategória. Külön kérésre a királyi "1"-es rajtidőt kaptam, ezzel elsőként indulhattam el a nem túl népes (alig 50 fős) futamon. Szoknia kellett a szememnek a térképet, ami persze teljese más mintha tájfutó térképet néznék, illetve a körülmények is mostohábbak: rázkódás és egy gyors tempó mellett kellett kibogoznom az átmeneteket. De aztán csak belejöttem. A pálya első fele kis gyorsulás után tartalmazott néhány gondolkodós részt, aztán jött egy nagy útvonalválasztós átmenet, majd pedig egyszerűbb pontok, közben egy erős mászással, a végére pedig egy hosszú hajtós befutó. Összességében nem volt nehéz a pálya, ám én azért elvesztegettem vagy 2-3 percet összesen a megállós térképnézegetéssel. A mászások jól mentek, a lejtők módjával, a befutót a végén meg tudtam tekerni. Végül a 8 km-es pályán 11 km-t tekerve 56:33-as idővel a dobogó legfelső fokára állhattam fel az igen csak picike négy fős mezőnyben. Az ugyanezt a pályát tekerő 13 fő közül pedig 2 perc lemaradással a második legjobb időt jöttem.

Nem, nem a babakocsi lett a második :) 
A részidőket kielemezve tisztán látszik, hogy a versenyt nem erővel, hanem egy jó döntéssel nyertem. Ez pedig a 3-4 átmenet megválasztása. A többség feltételezem hogy délről mászott fel a hegyre és vágott át rajta, én viszont kevesebb szinttel és lazább emelkedőkkel az északi útvonalat választottam, és ez bejött: 11:22-es időmmel jelentős (4 illetve 7 perces) előnyre tettem szert. Éljen a taktikai küzdelem!


Bookmark and Share

2 megjegyzés:

  1. 6-7 között a !!! mit takart? Mi nem jártunk arra, de kíváncsi lettem volna.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem azt hogy rohadt meredek volt, és középen vízmosta, tehát könnyen beszipkázta a kereket.

    VálaszTörlés

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.