2013. december 8., vasárnap

Egy remek TTEV Csákberénynél

Már régen volt hogy egy egyszerű edzésről külön bejegyzést írtam, most is csak azért teszem hogy ez a pálya mindenképp megmaradjon a digitális emléktáramban :)

Az idei téli szezon első TTEV alkalmán voltam szombaton Csákberényben, ahol egy nagyon szuper pályán volt lehetőségem futni. Bár amikor először ránéztem a térképre, kicsit megijedtem tőle, túl zöldnek találtam, de persze télen lombok nélkül ez másképp értelmezendő. A 7,7 km-es pályát választottam, ami nem a leghosszabb volt az aznapi kínálatból, de nekem épp megfelelő. Nagy futótempót nem, inkább a tájékozódás gyakorlását terveztem, így belekalkulálva egy-két keverést is 70-80 percre saccoltam a teljesítést.

Az 5. pontra érkezve (amely átmenet épp nem volt könnyűnek mondható) tudatosult bennem, hogy ma bizony kivételesen egészen jól megy a tájékozódás. Így fokozottan figyeltem arra hogy ne kezdjek el kapkodni, és ne fussam el az átmeneteket, legyen egy stabil edzőtempó, és figyeljek mindenre, maradjanak biztosak a pontfogások. Ezt igazából sikerült is tartani, csak a pálya legvége felé, a 20. pont szúrt ki velem, bár a gödrök megvoltak, csakúgy mint a mellettük lévő irtott rész, a bóját azonban nem látta meg a szemem. Még a befutó is egészen lendületesre sikerült, és a végén nagyon megdöbbentem amikor 60 perc alatti időt láttam az órámon.

Itthon aztán kielemeztük az útvonalam, és mivel nem voltak nagy kevergések, és tisztán emlékeztem hogy mely útvonalat miért választottam, jó volt egy utólagos kiértékelés. Rögtön az elején az 1. pont után igazából nem volt kérdés hogy továbbmegyek irányba a 2. felé, nem volt vészesen sűrű az erdő, csak a tisztás előtt kellett egy kis nehezebb szakaszra számítani. Ám mégis talán gyorsabb lehetett volna ha északról az úton kerülöm az erdőt, az elején még jó erőben talán a gyors futás miatt kevesebb az átmenet ideje. Nehéz eldönteni. Szintén érdekes a 6-7 átmenet, aminél a növényzet segítségével nagyon jó vezető vonalam volt, viszont fel sem tűnt hogy még az elején az út után a nagy iránytartás jegyében átmásztam egy kis kúpon, amit ha jobbról kerülök a magasles felé tartva kevesebb szint vár rám. Ellenérvként talán felhozható, hogy így a tisztáson talán könnyebb volt a haladás mint az erdőben lett volna. A 9. pont után rögtön visszamásztam az útra, ehelyett másik opció ha szintben indulok és csak a völgynél vágok át az  ösvényre, de ott futás közben ez fel sem merült bennem, egyértelmű terv volt minél előbb az útra kerülni, hogy begyorsulhassak. A 11-12 közötti átmeneten futás közben is felmerült, hogy kivágok az útra, amit láttam is, olyan közel futottam. Nem is értem, miért nem tettem, utólag jól látszik hogy elég sok időt és energiát spórolhattam volna, és még jobb támadó pontom is akad, nem torpanok meg 50-60 méterrel a pont előtt. A 17. pont rossz kifutási irányát is csúnyán benéztem, ott valószínűleg már a fáradtság is közrejátszott, bár az összes közül ez a legcsekélyebb hiba. Összességében értékelve: magamhoz képest jó volt a futás, sikerült végig fegyelmezettnek maradnom, sikerült többnyire jó útvonalakat választani, és viszonylag kevés keverésem volt. Nagyon sokat segített hogy jó volt a térkép, és a domborzat mellett nagyon sokat és nagyon jól tudtam használni a növényzetet. 

Nos, ezért írtam a "szuper" jelzőt a bejegyzés elején: jó terep, jó térkép, jó pálya, és okulásra alkalmas jó futás. Nem mellesleg pedig még a szél sem volt annyira zavaró mint vártam, kellemes futóidő is volt. Köszönet a szervezőknek, és még sok-sok ilyet! :)

Bookmark and Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem! A név nélkül küldött hozzászólások törlésre kerülnek! Ha a "névtelen" típust választod, akkor a szövegmezőben van lehetőséged aláírni.